Pracownicy Iwamet, dostawcy i partnerzy handlowi są zobowiązani do przestrzegania zasad społecznej odpowiedzialności biznesu obowiązujących w Iwamet Sp z o. o.

Do podstawowych zasad należą:

  • Wykonywanie pracy z poszanowaniem równych praw człowieka (uwzględniając prawa mniejszości i ludności tubylczej, kobiet), bez mobbingu, molestowania, agresji, dyskryminacji niezależnie od rasy, koloru skóry, płci, pochodzenia, wiary, wieku, orientacji seksualnej, poglądów politycznych i innych przyczyn nieopisanych w tym punkcie (*jeśli takowe wystąpią). 
  • Zapewnienie odpowiednich warunków i środowiska pracy w celu zarówno budowania poczucia bezpieczeństwa pracowników jak  

i Klientów, którzy mogą się znajdować na terenie zakładu, jak również bezpieczeństwa produkowanych wyrobów czy świadczonych usług. 

  • Poszanowanie prywatności, pracy i jej podstawowych praw wynikających z odpowiednich przepisów w tym, brak zgody na pracę dzieci, handel ludźmi, pracę przymusową lub obowiązkową, niewolnictwo.  
  • Zapewnienie etycznego rekrutowania, różnorodności, równości i włączenia społecznego  
  • Zapewnienie odpowiedniego wynagrodzenia na różnych stanowiskach pracy, w tym uwzględniające wynagrodzenie za nadgodziny oraz respektując godziny pracy (które nie mogą przekraczać limitów przewidzianych prawem) 
  • Wolność zrzeszania się. 
  • Wykonywanie pracy z poszanowaniem zdrowia, dobra publicznego, zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, minimalizując wpływ na środowisko. 
  • Zgłoszenia przeciwko interesom publicznym (w znaczeniu „Whistleblowing” jako możliwość zgłaszania nielegalnych lub niemoralnych działań biznesowych władzom lub opinii publicznej z powodów związanych z interesem publicznym) oraz nietolerowanie zjawisk/działań odwetowych wobec pracowników zgłaszających przypadki naruszenia niniejszego opisu zasad postępowania 
  • Nietolerowanie zjawisk korupcji, haraczy i przekupstwa. Zabrania się przyjmowania wszelkich korzyści materialnych i niematerialnych, wymuszania przyjęcia korzyści oraz przekazywania korzyści w celu osiągnięcia określonych celów. 
  • Zdrowa konkurencja. Działanie na rynku z poszanowaniem wszelkich praw zdrowej konkurencji i przepisów antymonopolowych 
  • Poufność informacji przy przetwarzaniu danych. Nadzorowanie wszelkich danych gromadzonych i przetwarzanych zgodnie  

z obowiązującymi przepisami i zasadami prawnymi.  

  • Przestrzeganie obowiązujących przepisów dotyczących kontroli eksportu i przepisów celnych, w tym sankcji. 
  • Dodatkowo: 
    Do niniejszych zasad mają zastosowanie również zasady opisane w kodeksie etycznym, procedurze antymobbingowej oraz kodeksie pracy Iwamet i polityce zapobiegania użyciu podrabianych części. 

* Wszyscy Dostawcy i Partnerzy Biznesowi są zobowiązani do przeniesienia powyższych zasad na swoich poddostawców i partnerów biznesowych (CSR). 

Wszelkie przypadki naruszenia powyższych zasad, traktowane jako formalna procedura zażalenia, powinny być zgłaszanie przez pracowników/inne zainteresowane osoby do bezpośredniego przełożonego/przedstawiciela Zarządu na piśmie zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszego dokumentu. Dopuszczalne jest dokonanie zgłoszenia anonimowo bez uzupełniania pola przeznaczonego na podpis zgłaszającego w formularzu nr 1. Dopuszczalne jest także przesłanie formularza na adres sekretariat@iwamet.com podając w tytule wiadomości informację, że dotyczy CSR. 

W sytuacji wystąpienia zdarzenia niepożądanego zwoływana jest komisja CSR w skład której wchodzi Starszy specjalista ds.BHP, Prezes/Członek Zarządu lub wyznaczona przez niego osoba odpowiedzialna oraz inne osoby niezbędne do dalszego procedowania w zakresie CSR. 

Niniejsze wymagania obowiązują wszystkich pracowników Iwamet i są im przekazywane podczas szkoleń stanowiskowych lub innych przypominających. 

Do niniejszych wymagań CSR dołączono formularz zgłoszenia naruszeń (Z-1) oraz rejestr zgłoszeń (Z-2) a także formularz raportu z funkcjonowania przedsiębiorstwa w ramach CSR (Z-3). Odpowiedzialność za prowadzenie/zarządzanie dokumentacją w zakresie CSR spoczywa na Dziale BHP, nadzorowanym w tym obszarze przez Dział Zarządzania Jakością. 

W przypadku rozbieżności (w tym bardziej restrykcyjnych wymagań) między wewnętrznymi wymaganiami CSR Iwamet a wymaganiami Klientów Iwamet w tym zakresie obowiązują wymagania Klientów – aktualne CSR znajdują się na lokalnym dysku sbs:/specyficzne wymagania Klientów, dostępnym dla każdego pracownika, a także na stronie internetowej www.iwamet.com dla wszystkich zainteresowanych stron. 

Prezes Zarządu Iwamet

John Iwasieczko 

CSR Iwamet rev.C 14.05.2024 r. 


Informujemy, że używamy plików cookies w celu umożliwienia użytkownikom korzystania z wszystkich funkcjonalności oraz tworzenia anonimowych statystyk serwisu.
Oznacza to, że każdy ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Jeśli nie wyrażasz na to zgody, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie serwisu. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień w przeglądarce oznacza akceptację plików cookies.

Prosimy także o zapoznanie się z polityką prywatności, która zawiera wszystkie szczegółowe informacje z zakresu przetwarzania danych osobowych.
Zamknięcie komunikatu i/lub dalsze korzystanie z serwisu oznaczać będzie wyrażenie zgody na przetwarzanie danych zgodnie polityką prywatności.

×